سرگپ نیوز
خوش هندی
درباره وبلاگ


روستا کشار سر گپ در 50 کیلو متری بندر عباس قرار دارد که داری طبیعت بسیار دلنشین ایست که در فص باران دو چندان می شود.
آرشيو وبلاگ
نويسندگان

ماشین جدید رنو

جدیدترین محصول کارخانه رنو  با عنوان  رنو دزیر  (Renalt Dezir) با سوخت پاک به تازگی در خیابانهای پاریس خودنمایی می کند.
این خودروی “الکتروکوپه” که به دنبال آغاز ریاست “لارنس فون درآکرا” رئیس جدید کارخانه رنو به بازار عرضه می شود، یکی از جدیدترین خودروهای کارخانه رنو است که با سوخت پاک حرکت می کند.

ماشین رنو

“رنو دزیر الکتروکوپه” دارای اتاقکی با دو سرنشین است که طول آن به ۴ متر و۵/۲۲سانتی متر و عرض آن یک متر و ۸/۹۶ سانتی متر است. موتور این خودرو با قدرت ۱۰۰ کیلووات در ساعت انرژی الکتریکی را منتقل می کند و نیروی گشتاوری آن ۲۲۶ نیوتن متر است.

رنو دیزایر

این اتومبیل که بیشتر برای مصارف ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد در ۵ ثانیه به شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.این اتومبیل تنها در ۲ ثانیه به شتاب ۵۰ کیلومتر در ساعت دست می یابد.

ماشین جدید رنو

طراحی داخلی اتاقک خودرو شامل صندلی ها و پلان جلویی است که گویی در فضایی بالاتر قرار دارد. از دیگر تفاوتهای این خودرو می توان به درب سمت راننده، فرمان اتومبیل و چراغهای قرمز رنگ داخلی اشاره کرد.

تیونینگ ماشین

تصاویری از بزرگترین مرکز اسپرت کردن خودرو در براباس که در سال 1996 با تیونینگ خودروهای مرسدس بنز آغاز کرد.

ماشین اسپرت

تیونینگ خودرو

تیونینگ ماشین

تیونینگ ماشین

تیونینگ بنز

عکس تیونینگ ماشین

اسپرت ماشین بنز

عکس تیونینگ خودرو

ماشین باز

مرکز تیونینگ خودرو

تیونینگ ماشین

ماشین اسپرت

اسپرت کردن ماشین

اسپرت کردن ماشین

تیونینگ خودرو

عکس ماشین اسپرت

تیونینگ بنز

تصاویر اسپرت ماشین

تیونینگ ماشین

یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:, :: 18:5 :: نويسنده : erfan

پژو 301

شرکت خودروسازی پژوی فرانسه جدیدترین خودروی خود را با مدل 301 در نمایشگاه ماشین فرانسه معرفی کرد.

پژو 301

یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:, :: 18:3 :: نويسنده : erfan

علی دایی

این تصویر مربوط به وقتی است که دایی در بایرن مونیخ بازی میکرد . او با بازی در تیمهایی مانند بایرن و هرتابرلین یکی از چهره های ماندگار فوتبال ایران است .

یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:, :: 18:2 :: نويسنده : erfan

 تفاوت خرید کردن دخترا و پسرا!

دخترها و پسرها

شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 18:44 :: نويسنده : erfan

یکی دیگر از روستاهای مجموعه کشار   سرگپ نام دارد چرا سرگپ دلیل محکم ان

این است که در گذشته سران وبزرگان ساکنین ان بوده اند این روستا کوچک ***نفر جمعیت

دارد که در کنار هم با مهربانی در ** خانوار زندگی می کنند کار اهالی اکثرا کارگری در

کارهای صنعتی وشرکت ها است که کشتی سازی بیشترین سهم دارد اقای جباری رییس شورا

ابادی خود پیمانکار کارهای خدماتی در کشتی سازی انجام میدهد که برای خیلی از جوانان روستا ایجاد

اشتغال کرده است وسایر اهالی هم به کار دامداری وکشاورزی اشتغال دلرند امکانات اولیه زندگی

در این روستا فراهم می باشد اما خوب کمبود های هم دارد که مهمترین انها نبود مدرسه راهنمایی

است مشکل دیگر اب است که همه روستا های کشار با ان درگیرند  در این روستا امکاناتی نظیر

اب برق تلفن مسجد مراکز دینی فراهم است   وشورا در تلاش است بتواند از طریق رایزنی

با مسولین سایر مشکلات را حل نماید 

 

منبع :شمیم کشار

پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 23:51 :: نويسنده : erfan

واحدهای پردازش گرافیک GPU که برای بازی های رایانه ای ایجاد شدند برای ساخت یکی از قدرتمندترین ابرریانه های جهان مورد استفاده قرار گرفته اند.

آزمایشگاه ملی اوک ریج وزارت انرژی آمریکا می گوید این ابررایانه که تایتان نام دارد می تواند 20 هزار تریلیون محاسبه را در ثانیه انجام دهد و توان محاسباتی غیرمنتظره ای را برای تحقیقات در انرژی، تغییرات اقلیم، موتورهای کارا مواد و دیگر زمینه های تحقیقاتی دارد.

تایتان 10 برابر قدرتمند تر از ابررایانه پیشین این آزمایشگاه موسوم به جاگوار است.
 
این سیستم حاوی 18 هزار و 688 نود (node) است که هر کدام ترکیبی از پردازشگرهای 16 هسته ای AMD Opteron 6274و  واحد پردازش گرافیک NVIDIA Tesla K20است.

قدرتمند ترین ابر کامپیوتر جهان (+عکس)  www.taknaz.ir  
این ترکیب به تایتان امکان می دهد تا فضایی معادل جاگوار اشغال کند در حالی که میزان بسیار اندکی بیش از این ابررایانه برق مصرف خواهد کرد.
 
جف نیکلاس مدیر این آزمایشگاه گفت: یکی از چالش های ابررایانه های امروزی، میزان برق مصرفی است. ترکیب واحد پردازش گرافیک(GPU) و CPUدر یک سیستم واحد، برق کمتری نسبت به CPUهای تنها مصرف می کند و در نتیجه آلودگی های زیست محیطی کمتری به جا می گذارد.
 
تایتان می تواند فرایندهایی که انجام آنها یک تا پنج سال طول می کشد را طی یک روز انجام دهد. جاگوار محاسبات سه ماهه را طی یک روز انجام می دهد.
 
 
منبع : مهر

پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 23:44 :: نويسنده : erfan

اگر به گردشگری علاقه‌مندید و دوست دارید جاذبه‌های منحصر به فردی از طبیعت را كشف كنید قدم به زیبا‌ترین جاده‌های ایران بگذارید و هیجان و شگفتی و زیبایی را با هم تجربه كنید.

منحصر به‌ فرد ترین جاده های زیبای ایران (+ تصاویر) www.taknaz.ir

جاده اژدها


تا نزدیکی‌های جنگ جهانی دوم جاده‌ای بین كرج و چالوس نبود و فقط یك مسیر مالرو وجود داشت. سال ۱۳۱۲ جاده چالوس احداث شد و حالا حدود ۸۰ سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد. باید راننده خوبی باشید كه بتوانید پیچ و خم‌های این جاده قدیمی را كه شبیه یك اژدها دور كوه پیچیده است پشت سر بگذارید. موازی بودن این جاده با رودخانه كرج باعث شده سرسبزی‌ها و زیبایی‌های آن منحصر به فرد باشد و بشود از آن به عنوان یكی از زیباترین جاده‌های جهان نام برد. تونل طولانی كندوان كه هزار و ۸۸۶ متر طول دارد یكی از جاذبه‌های این مسیر است كه سال ۱۳۱۸ به بهره‌برداری رسید و با ساخت آن ۱۳ كیلومتر از مسیر چالوس به تهران كاسته شد چون قبل از آن باید كوه را دور می‌زدند. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی در این مسیر تپه‌های باستانی و روستاهای تاریخی هم وجود دارد كه قدمت بعضی از آنها به هزاران سال می‌رسد. اگر از این جاده گذشتید قلعه دختر، روستای شهرستانك و امامزاده‌هایی با معماری‌های زیبا را از دست ندهید.

منحصر به‌ فرد ترین جاده های زیبای ایران (+ تصاویر) www.taknaz.ir

جاده هراز به شكل امروزی آن سال ۱۳۴۲ ساخته شده و كوتاه‌ترین مسیر بین تهران و آمل است. این جاده از حد فاصل دو شهر بومهن و رودهن از جاده فیروزکوه منشعب می‌شود و پس از عبور از بالادست دره مشاء، آبعلی، گردنه امامزاده هاشم، پلور، آب‌اسک، رینه و لاریجان به شهر آمل در استان مازندران می‌رسد. پیچ و خم‌های جاده هراز هم كم نیست ولی در مقایسه با جاده چالوس پیچ‌های كمتری دارد. امامزاده هاشم در مرتفع‌ترین نقطه جاده هراز و در دره‌ای به همین نام همه گردشگران را متوقف می‌کند تا زیارتی کنند. چندین چشمه آب‌گرم، آبشارهای شاهاندشت و قلعه‌دختر، دشت شقایق و سد لار هم از جاذبه‌های مهم این مسیر به شمار می‌آیند.

به ادامه مطلب نیز مراجعه کنید.....



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 23:40 :: نويسنده : erfan

تعیین نوع تنبیه در محیط های آموزشی از سوی قانون گذاران نشان دهنده ی اهمیت آرامش روحی و روانی دانش آموزان در کلاس درس است اما شکستن این قوانین در یکی از مدارس چین پیامد های بدی داشته است.

به گزارش تکناز به نقل از روزگار نو یک معلم چینی کاملأ ظالمانه بچه های مدرسه ابتدایی را تنبیه میکند تا جاییکه خشم مردم چین و اعتراض های جهانی را در پی داشته است.
ظالم ترین معلم زن جهان باعث خشم مردم شد !+ عکس www.taknaz.ir
در کلاس این معلم چینی اگر بچه ای جیغ بزند معلم او را با گوش هایش از روی زمین بلند می کند و در تصاویر زیر انواع و اقسام تنبیه های کلاسی این معلم به چشم می خورد .

در این کلاس درس بچه ها با کوچک ترین بی نظمی تنبیه که نه ،با شکنجه روبرو  می شوند ،برخی از این تنبیه ها یادآور شکنجه های سازمان های جاسوسی است .

بستن دهان بچه ها با نوار چسب،قرار دادن سطل زباله روی سر بچه ها و سایر تنبیه هایی که تنها در این کلاس درس رایج است به روح و روان شاگردان کلاس آسیب زیادی رسانده است.

به ادامه مطلب نیز مراجعه کنید......



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 14:3 :: نويسنده : erfan
تازه های فناوری نانو(3)

نمایش گرهای تماسی ساخته شده از کربن

نمایشگرهای تماسی به خاطر اینکه حاوی عناصر گران و کمیاب هستند، هنوز قیمت بالایی دارند. به همین دلیل پژوهشگران در مؤسسه آلمانی فرانهوفر تلاش می‌ کنند که از مواد خام تجدید پذ یر کم هزینه که در همه جا قابل دسترس هستند، نمایشگر تماسی جایگزینی بسازند. این نمایش گرهای تماسی جدید، حاوی نانولوله‌های کربنی هستند.

نمایشگرهای تماسی دارای الکترود نازک  ویفری ساخته شده از اکسید قلع ایندیوم (ITO) هستند که در زیر سطح شیشه‌ای نمایشگر قرار دارد. این ماده برای استفاده در نمایشگرهای تماسی تا حدی ایده‌آل است، زیرا در هدایت جریان‌های کوچک عالی است و اجازه می‌دهد که رنگ‌های نمایشگر بدون ممانعت عبور کنند. اما یک مشکل کوچک وجود دارد، مقادیر کمی از ایندیوم در جهان وجود دارد. سازندگان افزاره ‌های الکترونیکی بیم دارند که در دراز مدت وابسته به قیمت‌هایی شوند که تهیه‌کنندگان این ماده تعیین می‌ کنند.

بنابراین صنایع خصوصی علاقه زیادی دارند که جایگزینی برای اکسید قلع ایندیوم پیدا شود. اکنون پژوشگران مؤسسه فرانهوفر موفق شده‌ اند که برای این الکترودها، ماده ‌ی جدیدی استفاده کنند که همان کارایی اکسید قلع ایندیوم را دارد و علاوه بر آن بسیار ارزان‌ تر نیز است.

اجزاء ‌اصلی این ماده نانولوله‌های کربنی و پلیمرهای ارزان قیمت هستند. این ورقه الکترودی جدید از دو لایه تشکیل شده است. یکی از این لایه‌ها، حامل بار است که یک ورقه نازک ساخته شده از پلی‌ اتیلن ‌ترفتالات (PET)  ارزان ‌قیمت می ‌باشد. این پلیمر برای ساخت بطری ‌های پلاستیکی استفاده می ‌شود. سپس ترکیبی از پلیمرهای رسانا و نانولوله ‌های کربنی اضافه می‌ شود. این ترکیب به ‌صورت یک محلول به لایه ‌ی PET اضافه می ‌شود که بعد از خشک شدن، تشکیل یک فیلم نازک می ‌دهد.

تازه های فناوری نانو(3)

در مقایسه با اکسید قلع ایندیوم، این ترکیبات پلیمری دوام چندانی ندارند، اما نانولوله‌های کربنی آنها را بادوام می ‌کنند.این پژوهشگران نتایج تحقیق خود را در کنفرانس و همایش بین‌ المللی فناوری ‌نانو در توکیو ارایه کردند.

 ساخت اولین نانوپردازنده های قابل برنامه ریزی جهان

کاشی‌ ‌های نانوسیمی توانایی انجام کارهای منطقی و ریاضی را دارند و کاملاً مقیاس ‌پذیر می ‌باشند. مهندسان دانشگاه هاروارد اولین نانوپردازنده قابل برنامه‌ ریزی جهان را ساخته و به نمایش گذاشته‌ اند. نمونه اولیه این سیستم رایانه ‌ای جدید، بیانگر یک گام مهم در راستای ارتقای پیچیدگی مدارهای رایانه‌ ای است که می‌ توانند از مولفه‌ های نانومقیاسی سنتزی، آرایش یابند.

چارلز لایبر، از دانشگاه هاروارد و یکی از این محققان، می ‌گوید: "این کار نشان‌ دهنده یک پرش کوانتومی به سوی افزایش پیچیدگی و عملکرد مدارهای ساخته شده از روش ‌های پایین به بالا است و به ‌همین خاطر نشان می ‌دهد که این نمونه پایین به بالا، که با روشی که امروزه مدارهای تجاری از آن ساخته می ‌شود، متفاوت است، می‌ تواند در آینده در ساخت نانوریزپردازنده‌ها و سایر سیستم‌ های مجتمع مورد استفاده واقع شود".

تازه های فناوری نانو(3)

تصویر میکروسکوپ الکترونی روبشی با رنگ مصنوعی از یک نانو پردازنده نانوسیمی قابل برنامه ریزی که روی طرحواره یک ساختا رمدارنانو ریز پردازنده قرار گرفته است.

 

این کار به خاطر پیشرفت‌ های انجام شده در طراحی و سنتز آجربناهای نانوسیمی امکان‌ پذیر شده است. اکنون این مولفه ‌های نانوسیمی نشان گر تکرارپذیری مورد نیاز برای ساخت مدارهای الکترونیکی عملکردی هستند و همچنین این کار را در اندازه ‌ها و موادی انجام می ‌دهند که انجام آنها با رهیافت‌ های بالا به پایین متداول بسیار مشکل است.

علاوه براین، این ساختار کاشی‌ کاری شده بسیار مقیاس‌ پذیر است و به‌ همین خاطر اجازه آرایش نانوریزپردازنده ‌های بزرگ ‌تر و با خواص عملکردی بیشتر را می ‌دهد. ویژگی دیگر این پیشرفت آن است که مدارهای موجود در این نانوپردازنده‌ها، با لحاظ کردن اندازه کوچک آنها، توان مصرفی بسیار کمی دارند. این به این دلیل است که سوئیج های ترانزیستوری آن ها «غیرفرار» هستند. این بدان معناست که برخلاف ترانزیستورهای موجود در مدارهای ریزرایانه ای متدوال، همین که این ترانزیستورهای نانوسیمی برنامه ‌ریزی شوند دیگر هیچ نیازی به توان الکتریکی اضافی برای نگهداری آنها نخواهد بود. این محققان نتایج خود را در مجله ‌ی Nature منتشر کرده ‌اند.

 

ساخت قوی ترین میکروسکوپ نوری در دنیا

دانشمندان در دانشگاه منچستر قوی ترین میکروسکوپ نوری در دنیا را تولید کرده اند. این میکروسکوپ می تواند به درک دلیل بسیاری از بیماری ها و ویروس ها کمک کند. این پژوهش گران میکروسکوپی ساخته اند که رکورد کوچک ترین اشیایی را که با چشم می توان دید، شکسته است و بر محدودیت تئوری میکروسکوپ های نوری غلبه کرده است.

تازه های فناوری نانو(3)

تا قبل از این با میکروسکوپ نوری استاندارد فقط می توانستید اشیایی با اندازه های در حد یک میکرومتر را به وضوح ببینید اما اکنون پژوهشگران دانشگاه منچستر با ترکیب یک میکروسکوپ نوری با یک میکرو کره شفاف بنام نانوسکوپ میکروکره ای، می توانند اشیایی با اندازه هایی 20 برابر کوچک تر (50 نانومتر) را با نور طبیعی ببینند این دقت مافوق حد تئوری میکروسکوپ نوری است.رسیدن به این دقت بالای میکروسکوپ نوری بدین معنی است که این دانشمندان به طور بالقوه می توانند داخل سلول های بشری و ویروس های زنده را بررسی کنند و برای اولین بار آنچه که سبب این ویروس ها می شوند، را مشاهده کنند.

میکروسکوپ های کنونی که قابلیت بررسی اجسام ریز این چنینی را دارند، میکروسکوپ های الکترونی هستند که با آن ها بجای بررسی ساختار یک سلول فقط می توان سطح آن را مشاهده کرد و هیچ ابزاری وجود ندارد که بتوان با آن یک سلول زنده را مشاهده کرد.

این دانشمندان اکنون باور دارند که آن ها می توانند این میکروسکوپ را برای شناسایی تصاویر بسیار ریزتر در آینده استفاده کنند. از نظر تئوری در اندازه اشیایی که می توان با این روش جدید مشاهده کرد، هیچ محدودیتی وجود ندارد.این سیستم نانو تصویربرداری جدید بر گرفتن تصاویر مجازی میدان- نزدیک نوری ( که عاری از تفرق نوری هستند) و تقویت آن ها با استفاده از یک میکروکره استوار است. این میکروکره، ذره کروی ریزی است که به وسیله یک میکروسکوپ نوری استاندارد برزگ نمایی می شود.

این پژوهش گران جزییات نتایج کار تحقیقاتی خود را در مجله ی  Nature Communications منتشر کرده اند.


 فرآوری : مریم نایب زاده

منبع: تبیان

پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 61
بازدید کل : 37714
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


سرگپ نیوز